Partnerzy, Porady

AM RACING PODPOWIADA: JAK SERWISOWAĆ TŁUMIK

0 199

AmRacing: Chcielibyśmy przybliżyć państwu ofertę oraz rodzaje dostępnych na rynku części do naprawy / odbudowy tłumika w naszym motocyklu czy quadzie. Po co komu serwis tłumika? Źle dobrany tłumik lub nie serwisowany może przyczynić się do: spadku osiągów oraz uszkodzenia tłumika końcowego (tzw. puszki). Producenci tłumików zalecają serwis co 20-30 motogodzin.

kryza, tłumik, serwis wydechu

Co najlepiej wybrać do serwisu swojego tłumika?
Najlepszym sposobem na wygłuszenie naszego tłumika jest wata. Techniki wypełnień są dwie: ugniatanie oraz rozłożenie tzw. kocyka i owinięcie nim rury. Należy pamiętać, aby wszystko było upchane ciasno / mocno. Jak wszystko ma plusy i minusy. Waty stosujemy zazwyczaj w tłumikach przelotowych, gdzie są stosowane rury i mamy dużą powierzchnie do wypełnienia. Mate stosujemy zazwyczaj, gdy tłumik posiada kryzy, gdzie powierzchnia jest mała i wystarczającym jest owinięcie naraz takiej kryzy.

Na rynku są dostępne elementy:

Sprężyny tłumika (wzmacniane), dostępne rozmiary:

  • 57 mm (najczęściej stosowane w: KTM),
  • 75 mm (najczęściej stosowane w: Suzuki, Yamaha, Kawasaki),
  • 80 mm (najczęściej stosowane w: Honda),
  • 90 mm (najczęściej stosowane w: Honda),
    Cena – 7 zł/szt.

Rury wewnętrzne:

  • 22 x 400 mm,
  • 25 x 400 mm,
  • 50 x 400 mm
    Cena – 85 zł/szt.

Maty tłumiące, dostępne rozmiary:

  • 30 x 25 cm,
  • 60 x 32 cm,
  • 35 x 50 cm,
    Ceny – od 25 zł/szt.

Wata tłumiąca, dostępne wagi:

  • 200g (23,50 zł/opakowanie)
  • 500g (49 zł/opakowanie)

Uszczelki:
Cena – od 3 zł/szt.

Wszystkie produkty dostępne od ręki na stronie amracing.pl

Oferta ważna dla motocykli szosowych, off road, quad, skuter.



Skorzystaj z rabatów!